2007. december 28., péntek

BitTornádo

Néha töltögetek bittorrent segítségével, de igazából még nem alakult bennem, hogy melyik kliens progit használjam. Próbáltam sok mindent, de vagy ezért, vagy azért, nem igazán tetszett egyik sem.
Megtapasztaltam a két szélsőséget, a nagy , nehézkes, túlcicomázott Azureust, és a nuku infó BitTorrent-et is.
Most olyat kerestem, ami a lehető legegyszerűbb, de mégis rendelkezik kellő hangolhatósággal, és ellát a szükséges információkkal.

Persze semmi sem biztos, de talán rátaláltam!
Választásom a Python nyelven íródott BitTornado-ra esett amely pici, gyors, de majdnem mindent tud amit a nagyok. Sokaknak elsőre idegennek tűnhet a sok fura fájlkiterjesztés(py), de nem kell megijedni, a Linuxhoz mindig közel állt a Python! Például Ubuntu barátunk grafikus telepítője is ezen a nyelven íródott.


A forrást le lehet tölteni a hivatalos oldalról, telepítése pedig nagyon egyszerű.
Ha nincs fent Python, telepíteni kell, pl így:
sudo apt-get install libwxgtk2.2-python
Ezután kicsomagolás, majd install így:
sudo python setup.py install

Számtalan parancssoros lehetőséget kínál a program, de ha nem akarunk mást csak letölteni, érdemes létrehozni egy indíróikont, melyben a parancshoz ezt írjuk: /usr/bin/btdownloadgui.py
Így induláskor bekéri a letöltésre hivatkozó torrent fájlt, majd a mentés helyére kérdez rá.
Előbb ellenőrzi a cucc sértetlenségét, majd indítja a letöltést.
Az ablakon lévő kék színű hivatkozásokkal sok hasznos beállítás érhető el, érdemes őket átböngészni.

Sajnos Magyar nyelvű változatot nem találtam, de a program egyszerűsége miatt nem fogjátok érezni ennek hiányát.

Gyors letöltést!

2 megjegyzés:

  1. Két szó: Transmission és Deluge. Ennyit mondok és nem többet. ;)

    VálaszTörlés
  2. :)
    Éppen ma olvastam, hogy neked a Transmission a kedvenced, és el is tökéltem, hogy ki fogom próbálni! Még fel is véstem a nevét a hülye kis jegyzettömbömre!:)

    VálaszTörlés