2008. május 31., szombat

Hogyan konvertálj át .UIF képfájlokat .ISO formátumba?

Őszinte leszek. Ez a téma eléggé érint, mert kaptam egy ismerőstől UIF kiterjesztésben néhány e-könyvet. Eleinte csak vakartam a fejem, hogy mit is fogok én ezzel kezdeni. Aztán jött Google barátom, és a megvilágosodás. Természetesen talált nekem egy jó kis bejegyzést, ami pont ezzel foglalkozik. Én még win alatt konvertáltam, de nektek már ez fog kelleni. Nosza, lássuk a fordítást.

A leggyorsabb linuxon futó UIF to ISO konvertáló program az UIF2ISO. Ez egy parancssoros kis program, amit átalakítja az UIF képfájlt ISO-vá. Természetesen wine alatt használhatod a Magic ISO-t is (Kipróbáltam, és elég jó kis progi. Rendkívül könnyű kezelni).


UIF2ISO telepítése

Először telepíteni kell a zlibet és az OpenSSL-t.

sudo apt-get install zliblg zliblg-dev libssl-dev build-essential

Most wgettel letöltjük a programot

wget http://aluigi.altervista.org/mytoolz/uif2iso.zip

Letöltés után jöhet a kitömörítés, és belépés a könyvtárba

unzip uif2iso.zip
cd src (A cikk írójának ez volt a mappa neve)

Most jön a tényleges telepítés

make
sudo make install

Már lehet is kovertálni a programmal:

uif2iso ubuntu.uif ubuntu.iso (Ez csak egy példa...)

A gmountiso segítségével emulálhatod az ISO fájlt, és bepillantást nyerhetsz a tartalmába. Ez az universe tárolóban van.

sudo apt-get install gmountiso

Forrás: http://wesleybailey.com/blog/2008/03/28/linux-uif-to-iso/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése