2008. május 23., péntek

Pidgin konfigurálása Google Talkhoz

A Pidgint régebben Gaimnak nevezeték, és akkor sem volt rossz csevegő progi. Nézzük, milyen lépésekkel lehet alkalmassá tenni a Google csevegéshez.
  1. Meg kell nyitni a Pidgint, és látnod kell a bejelentkező képernyőt.
  2. Nyomj egy fiók hozzáadását
  3. Itt a következőket kell beírnod, hogy működjön a dolog:
Protokol: XMPP

Felhasználói név: ide a google fiókos felhasználói neved kell a @ és a gmail.com nélkül (Az eredeti cikkben képernyő név szerepel, vagyis amit kiír a chat közben a gmail rendszere. Véleményem szerint magyarosabb a felhasználói név fordítás)

Szerver: gmail.com

Jelszó: Ha szeretnéd, hogy a Pidgin automatikusan belogoljon, akkor add meg a jelszavadat, és pipáld ki a jelszó megjegyzése lehetőséget. A jelszót titkosítás nélkül eltárolja a géped a .purple könyvtárban a home mappában.

Íme az alapbeálítások fül:


4. Az advanced fülön a következőket kell még beírni:

Szerver :talk.google.com

Így néz ki:



Végül elmented, és készen vagy.

Forrás: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=436651

2 megjegyzés:

  1. Szia,

    én nem így csináltam, hanem van egy olyan a protokoll választásnál hogy googletalk, tudom hogy xmpp-s a google talk is de így egyszerűbb szerintem mert alapból benne vannak a beállítások. Most olvasom először a blogodat és tetszik, grat :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia Ádám!

    Én meg sehogy sem csináltam, mert csak fordítom a cikkeket, sajna nem nagyon van időm mindent kipróbálni. Azért örülök, hogy neked máshogy is megy a dolog. A májam meg csak nő a sok dicsérettől. :-) Szóval köszi! Igyekszem.

    VálaszTörlés