2008. május 15., csütörtök

PlayOnLinux (POL)

A PlayOnLinux alkalmassá teszi Linux rendszerünket Windows alá írt játékok, alkalmazások futtatására. Természetesen ez is a Wine-re épül akár a Cedega, de akkor miért is más?
Az első és talán az egyik legfontosabb érv az ingyenesség! Igen kérem, ezért nem kell fizetni
ellentétben a Cedega programmal! Van azért még pár dolog ami a POL oldalára billenti a mérleget, legalábbis az én mérlegemet biztos.

  • Magyar a kezelőfelület
  • Villámgyors fejlődés
  • Egyszerűbb kezelhetőség
  • Magyar nyelvű weblap, támogatás

Persze ez mind szép és jó, de vajon működik is a dolog?
Természetesen ki kellett próbálnom! :)

A Magyar weblapról letölthető többféle disztribúcióra optimalizált csomag, így Ubuntus deb fájl is. Itt mindjárt jön az első döbbenet, hiszen a fájl mindössze 697 KB!
A telepítés közben derül fény a turpisságra, hiszen sok összetevőt tölt le a netről. Ezzel együtt is néhány perc alatt végére érünk a műveletnek, és nem is háborgat minket rejtélyes kérdésekkel.

Kicsit meglepett a másodpercek alatt elinduló alkalmazás egyszerű kezelőfelülete, már-már kopottnak nevezném. Viszont amint munkára fogtam, olyan érzésem volt mintha régen ismerném már, minden pontosan ott volt ahová én is tenném.
Nem szándékozom leírni hogy miként kell rá Windows-os programot telepíteni, mert tényleg magától érthető, csak még annyit tennék hozzá, hogy játékokon kívül simán települ vele például a MS Office csomag, és még nagyon sok más progi is. A lista kiadós, és napról napra bővül.

Természetesen meg lehet próbálni olyat is installálni ami nem szerepel a felsorolásban, és engem pontosan ez izgatott! :)
Nagyon ritkám játszom a masinán, de létezik egy régi kedvencem, amit viszont sem a Cedega, sem a sima Wine nem volt hajlandó még csak telepíteni sem.
Az áldozat nem más, mint a kamionos klasszikus sorozat legújabb tagja, a 18 wheels of steel American long haul (WOS).

Igen csak izgatott lettem, amikor azt láttam hogy szépen gond nélkül települ. Aki ismeri, az tudja hogy nem nagy játék, csak 2-300 mega telepítve, ennek megfelelően le is zajlott a folyamat néhány perc alatt.
De nem mertem még örülni, nehogy arcomra rogyjak amikor futtatni akarom. Félve, remegő manccsal klikkeltem az indítás ikonra, és óriási kő esett le szívemről amikor gond nélkül elindult!
Tökéletesen kezeli a hardvert is. Van kiváló minőségű hang, és nagyszerű sebességű grafika, pedig a WOS-nak nem éppen a grafikus motor az erőssége.

Ami azt illeti, nagyon tetszik nekem a POL!
Egy program, ami igen csak sokat tehet a Linux terjedése érdekében.

Legyen ez a végszó! ;)

A POL hivatalos Magyar oldala: http://www.playonlinux.com/hu
18 wheels of steel American long haul: http://www.americanlonghaul.com/




5 megjegyzés:

  1. Hali,
    Miért van az, h állandóan lefagyok játék közben(egészen pontosan általában mentés, vagy betöltés közben..)??
    És kilépni se tudok, rendesen, mer ha kilépek mindig kilép az egész felhasználóból is...
    De amúgy bíztató kis program, köszi:)
    Üdvi,
    domi

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Sajnos nincs tippem hogy mi okozza a lefagyásokat, rengeteg oka lehet, akár a POL-tól független is.
    Nálam a tesztek alatt nem mutatkozott semmilyen probléma, bár nem nyúztam túl sokat, nem vagyok egy nagy játékos.:)

    HP

    VálaszTörlés
  3. hi,
    kell mellé wine vagy más progi?

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Amint a cikkben is írtam, természetesen ez a program is a Wine-re épül, így kell hozzá...
    HP

    VálaszTörlés
  5. Jaja működik, telepítettem az Assassin's Creed játékot sikerült is igaz nem tudtam felpeccselni ami a nagyobb gond h az egér nem működik rendesen ez másoknál WoW-ban is volt , erre kéne vmi megoldás :D
    Üdv

    VálaszTörlés