2009. március 9., hétfő

Fedora kérdések és válaszok 5.

Mai témák: windowsos partíciók olvasása, wine telepítése, multimédia

K:Hogyan olvashatom NTFS partícióimat Fedora alatt?
V: Nyiss egy terminált és válts át root módba. Majd terminálba

yum install ntfs-3g

Most már olvashatók/írhatók és windowsos meghajtók.

K:Hogyan telepíthetem a wine alkalmazást?
V:Nyiss egy terminált és telepítsd fel a yum segítségével.

yum install wine

K:Hogyan játszhatok le DVD-ket Fedora alatt?
V:Könnyedén!Csak meg kell változtatnod a Totem beállításait. Nyisd meg a szokásos terminált root módban.

su -

Telepítsd a lejátszáshoz szükséges csomagokat

yum install libdvdcss libdvdnav totem-xine xine-lib-extras-freeworld

Majd futtasd le ezt

totem-backend -b xine

Most már lejátssza a Totem a filmeket.

K:Hogyan játszhatok le mp3-as hangfájlokat?
V:A lejátszáshoz telepítened kell néhány csomagot, amitől függ a lejátszó. Ha nem tudod melyiknek van függősége, akkor használd a Rhythmboxot. Ez az alap lejátszó. A plugin telepítéséhez szükséges a megfelelő tároló is. Ezt leírtam a telepítésnél.
Indítsd el a terminált root módban

su -

Telepítsd az mp3 plugint ami függ a lejátszód típusától. Rhythmbohoz és Totemhez

yum install gstreamer-plugins-ugly

Audacioushoz

yum install audacious-plugins-freeworld-mp3


Forrás: http://www.fedorafaq.org/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése