2010. február 26., péntek

PC BSD 8 telepítése 2.

Az első újraindítás után elég sokáig tartott míg a rendszer betöltődött. Ez annak köszönhető, hogy egy elég részletes ellenőrzést végez a rendszer betöltődés előtt. Ez linux alatt csak néhanapján van így.



Még az X betöltése előtt ki kellett választani a megfelelő beállítást.



Az asztal a megszokott KDE 4 felület amit elég jól testre lehet szabni. Tehát mindent ugyanúgy lehet használni mint linux alatt.



A menü felépítésében sincs semmi szokatlan vagy újszerű, itt is a megszokott KDE stílus köszön vissza amit véleményem szerint lehet azért változtatni.



Ha megnézzük a programok listáját, akkor szinte minden lényeges és alapvető dolog megtalálható ami kellhet egy átlag felhasználónak. Böngészőből mindjárt három is van ha a Konquerort ide vesszük.




Az irodai alkalmazások közül előre telepített az OpenOffice legújabb verziója. Megtalálható a szövegszerkesztőtől az adatbázis kezelőig minden.



A játékok kedvelői sem érezhetik magukat cserben hagyva, egyszerűbb játékok alapbból fent vannak, újabbakat pedig a csomagkezelővel lehet telepíteni.



Böngészőből mindjárt három is van ha a Konquerort ide vesszük.

Beállítások menü.



Csomagkezelője egyszerű és könnyen áttekinthető. Innen lehet indítani az új telepítést és a frissítéseket is.



Multimédia menü alatt zene és videó lejátszókat találunk. Persze nem hiányozhat kedvenc lemez pörkölőm sem a K3B.



A végére sikerült magyar nyelvet csiholni a rendszerre, amit egyszerűen a nyelv beállításainál tehetünk meg.



Konklúzió

Nekem egy kissé lassúnak tűnt a boot folyamat, és nem értem miért kell minden egyes alkalommal ennyit ellenőrizni. Használat közben sem volt egy villám, bár ez betehető a virtuális gépnek is. Internetet egyelőre nem sikerült csiholni, ha valaki tudja a mikéntjét akkor írja meg. Digis netem van de nem hinném hogy ez a probléma.

Az előző verzióhoz képes elég sokat fejlesztettek, szerintem jó irányba halad a projekt.

5 megjegyzés:

  1. Üdv!

    Netet hogy lehet rajta csiholni?

    Nekem a linux alatt megszokott pppoeconf parancs nem működött -nyílván mert más shell alatt voltam.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Ha végigolvastad az írásomat akkor pont én is ezt a kérdést tettem fel, ugyanis nekem sem jött össze annak ellenére hogy a gazdagépen van internet. Valószínűleg valamilyen speckó bsd-s parancs kellene.

    VálaszTörlés
  3. Téééleg :-)

    Azt hittem én vagyok a béna de akkor megnyugodtam, hogy ez nem csak nekem nem egyértelmű.
    Az viszont riasztó, hogy nem találtam semmit erről a neten.
    Ne má' nem lehet netet csiholni pcbsd-n! :-)

    VálaszTörlés
  4. Valami megoldásnak lennie kell hozzá, csak szerintem sokan nem annyira guruk hogy meg tudják csinálni.Én sem. Talán a levlistájukra kellene írni. Sok esetben linux alatt is gondot okoz nekem a digis internet belövése...

    VálaszTörlés
  5. nem tudom segit-e nem volt idom beleolvasni:

    http://forums.pcbsd.org/viewtopic.php?f=27&t=14530

    VálaszTörlés