2010. április 27., kedd

Hasznos Live CD-k 1: BackTrack

Arra gondoltam hogy készítek egy rövidebb sorozatot hasznos Live CD-kből. Persze mindet nem lehet bemutatni hiszen rengeteg változat van, de az érdekesebbeket vagy a hasznosabbakat szeretném.

Az első nem más mint a BackTrack. Röviden róla annyit, hogy ubuntu alapú disztribúció és fő célja a különböző tesztek és mentések elvégzése. Tökéletesen alkalmas pl. a törölt vagy rosszul telepített GRUB helyreállítására. Ez sok esetben életmentő lehet. Használható biztonsági tesztekre is (aztán mindenki azt gondol mögé amit akar...) Összességében elég sok hasznos alkalmazás megtalálható benne.

Ha szeretnéd kipróbálni, akkor első körben le kell töltened a lemezképet és kiírni.
Link: http://www.backtrack-linux.org/downloads/

Kiírás után töltsd be róla a rendszert és a következő menükből választhatsz.



Alapból konzolból működik minden, de hogy könnyebb legyen választhatod a live módot is és akkor végig tudod böngészni a menüket. Ha mégis a konzolt választod akkor bármikor áttérhetsz grafikus felületre csak írd be hogy startx.



Így néz ki az asztal.



Annak ellenére hogy live cd lehet telepíteni is. Mi most nem fogjuk, de talán írok erről is egy postot a későbbiekben. A menüket csak nagyjából böngésztem át de készítettem néhány képernyőképet hogy legyen róla elképzelés. Véleményem szerint a lemezzel hozzáértő kezekben nagyon "csúnya dolgokat" is lehet művelni. Persze még egyzer kihangsúlyozom, nem erre készült.

Hasznosságok

Ahogy korábban említettem elég sok hasznos alkalmazást gyömöszöltek bele a lemezbe és a rendszerbe. A menük könnyen és jól áttekinthetők, külön almenükbe vannak szedve az egyes programok. Találhatsz itt különböző weboldal sérülékenységet vizsgáló programot, bluetooth eszközöket kezelőket és a gép összeomlásait vizsgálót is.
Szerintem hasznos a Wireshark ami egy hálózati elemző program. A már szintén említett GRUB helyreállító program is ott lapul a többi között.
Az összes alkalmazást nem sorolnám fel, de annyit elmondhatok hogy nagy részéről soha nem hallottam és a legtöbbhöz szükséges a parancssor magas szintű ismerete. A TCP/IP ismeretk is elkelhetnek a lemez használatakor. Némelyik programnak van grafikus felülete is, de ez a legkevesebb. Inkább a terminálos használat a jellemző.




Itt van a GRUB helyreállító program. Nem kell parancssorban turkálni. Mennyivel elegánsabb ugye?


Egy másik hasznos program.



És a menük fastruktúrában.



10 megjegyzés:

  1. Hát ez nem arra lett kitalálva mint amire te használod...

    VálaszTörlés
  2. Leírhattad volna, hogy 'mire lett kitalálva'.

    VálaszTörlés
  3. Feltételezem hogy a "sötét oldal" használatára. :-) Ahogyan írtam sok dologra lehet használni, de érteni is kell hozzá. Én teljesen ártatlanul kezdtem bele a cikk írásába de ahogy elmerültem a lehetőségkben akkor láttam hogy valóban nem csak szép és hasznos dolgokra használható. Mert hogy használják wifi törésre és egyéb jelszavak kinyerésére is. Talán az egyik legjobban eltalált ilyen Live CD.

    VálaszTörlés
  4. Mondjuk a KDE3-as alapkörnyezet +pont a disztrónak.

    VálaszTörlés
  5. Én feltetem virtualbox-ba de nem müködik rendesen a wifi kártya. Hogy birjam müködésre?

    VálaszTörlés
  6. hellósztok én letöltöttem kiírtam lemezre és most elakattam bejön a menü és minden menüpontból oda jutok hogy tölt egy kicsit ... mindent és ez jön ki ami a 2 képen látható segítsetek hogy tudom megnyitni az asztalt
    és ha tuggyátok hogy mit lehetne beírkálni a
    root@bt:~# ide megnézni a sötét oldalát .. :D
    előre is kössz
    aki tud segíteni írjon megjegyzésbe vagy
    msn: m-andras@hotmail.com
    vagy
    xfire : bandy13 (Molnár András)

    VálaszTörlés
  7. András!

    Bár én kipróbáltam a disztrót, de nagyon nem mélyedtem el benne. VB alatt mindeb menü működött és nem volt vele gondom. A hackeléssel azért nem foglalkoztam mert nem igazán érdekelt és nem erősségem a parancssor. Amúgy általában ha egy disztró csak terminálból indul, akkor a startx parancs sokat segíthet a dolgon.

    VálaszTörlés
  8. atom full programok parancsok vannak ezen a kis boot lemezen :D

    VálaszTörlés
  9. Ezt a disztrót nem fogjátok tudni haszálni. Ez nem olyan,hogy valaki letölti és egyből dobálja kifele a wpa/wep jelszavakat. Ennyire ne legyetek már naivak:)
    elég hosszas bogarászás és egy kis "alap"tudás is szükség a disztró használatához. Nem kimondottan egy kezdő kezébe vagy egy olyannak a kezébe való aki életébe nem látott linuxot.
    Valaki írta,hogy nem megy virtuális gépen. Nem mivel BT nem ismeri fel virtualboxban a wifi kártyát ÉS NINCS MEGOLDÁS usb wifi kártyával megy tökéletesen ha beconfigolod.

    VálaszTörlés