2013. január 18., péntek

Root jelszó hiba Fedora 18 alatt

A Fedora 18 elég rendesen megújította a telepítőjét, aminek jellegzetessége, hogy root jelszót nem feltétlenül kell megadni. Persze aki ragaszkodik hozzá, (mert zavarja a hibajelző háromszög) az beállíthatja. A probléma nem itt kezdődik. Telepítés után ha szeretnék kiadni egy yum update parancsot terminálban (vagy esetleg mást amihez root jog kell), akkor a jelszót már nem akaródzik neki elfogadni. Hiába adtam meg telepítés során. Természetesen így telepíteni sem enged semmit sem. Véleményem szerint ez csak egy bug, amit talán már jeleztek a fejlesztők felé. Némi guglizás után találtam rá egy megoldást ami működött.
Ha szeretnél telepíteni valamilyen programot, akkor a következőképpen lehet megtenni

yum -y install programnév

Amennyiben tudtok egyéb alternatív megoldást, akkor írjátok meg a komment mezőben. Köszönöm!

4 megjegyzés:

  1. Nekem VBoxban tökéletesen ment, root, user jelszó is (ez persze a reboot után). Pedig kretén karakterek is vannak benne. Nem lehet, a billentyűzetkiosztás volt más a telepítés és a telepített rendszer használata alatt?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is billentyűzetkiosztás gond lesz. Egyébként meg szerintem egyszerűbb sudo-t használni Fedora alatt is.

    VálaszTörlés
  3. Direkt átállítottam a kiosztást magyarra. Egyébént a hibajelenség angol nyelvű oldalakon is felbukkan. Csak rá kell keresni. Később én is megtaláltam a sudo-t. Azért köszönöm a tippeket!

    VálaszTörlés
  4. Nekem frissítés után is elfogadta a root jelszót. Volt egy rendszer összeomlásom, s ezután kapott egy fresh installt a gép, de nálam akkor sem jelentkezett azon probléma hogy nem fogadná el a root jelszót "yum install ..." parancsnál.

    VálaszTörlés