2013. március 10., vasárnap

Elementary Luna Beta 1

Alapértelmezett felület.

Az Elementary OS egy Ubuntu alapú, Gnome-ra épülő Pantheon asztali környezetet használó terjesztés. Tetszik benne, hogy letisztult és kevés alkalmazás van benne, szóval nem kell sokat törölni olyan alkalmazást ami nem kell, és telepíthetjük azt, ami kell - úgysem találják el soha az ízlésem.

Kereshető menü.
Állománykezelőből Pantheon van benne Nautilus helyett.

Pantheon állományböngésző.

Szövegszerkesztőből Gedit helyett Scratch. Meggyőző az egyszerűsége a Gedithez képest, de nincs benne helyesírás ellenőrző és forrásrészlet beszúró kiegészítő és a kereső sem keres körben a szövegben alapértelmezetten. Szerencsére a színsémák mind megmaradtak, bár mit számít, csak az Oblivion kell nekem.

Scratch szövegszerkesztő és kiegészítői.

Keresés a szövegben.
Parancssorból Pantheon Terminal van benne, ami nagyon tetszetős.

Parancssor.
Összességében egyszerű és kezelhető rendszernek tűnik. Igényes megjelenése engem meggyőzött.

12 megjegyzés:

  1. Kicsit MacOSx-es beütése van, de így első ránézésre jónak tűnik, lehet majd kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Egy virtualbox próbát mindeképp megér! :)

    VálaszTörlés
  3. kár hogy gnome 3 ATi tulajoknak sajnos nem ajánlott desktop ha fent van a Catalyst driver

    VálaszTörlés
  4. Szia. Régóta követem a blogot. Jó cikkeid vannak.
    Esetleg kipróbálhatód a Cinnarch-ot. Én November végétől azt nyuzom és eddig megvagyok vele elégedve.
    Elérhető LIVE CD-n is, ha nem akarod feltelepíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az oldalamon találsz róla pár cikket: http://i-sty.nyarad.ro/?s=cinnarch
      Telepítésről pedig itt van a magyar WIKI: http://wiki.cinnarch.com/index.php/BeginnersGuide/hu

      Törlés
    2. Szia.

      A többi cikk a szerkesztőtársam érdeme, de igyekszünk. A Cinnarch-ot ismerem, be is van tervezve a bemutatása. Telepíteni nem fogom egyelőre, az ilyen bejegyzésekkel az a célom, hogy sok terjesztést ismertessek meg veletek, aztán majd kipróbálhatjátok őket, ha felkelti az érdeklődéseteket.

      Törlés
    3. Köszönöm válaszod.
      Most fejeztem be a cikked olvasását a Cinnarch-ról.
      Sok a sikert továbbra is a disztrók bemutatásához.
      Gentoo alapú rendszerről lesz-van cikk? Gondolok itt magára a Gentoo-ra vagy pedig Sabayon-ra.

      Törlés
    4. Köszönöm! Nekem egyik sem jött be, talán a túl sok alkalmazás miatt. Jobb szeretem, ha keveset kell törölni. Persze ez azzal is jár, hogy sokat kell telepítenem, ami szükséges nekem, de jobban megéri nekem. Egyelőre nem nagyon lesz más bemutatásom, mert nincs időm, valamint tetszetős terjesztésem.

      Törlés
  5. Szia!
    Én még nem tettem fel éles rendszerként, csak virtual box-on, de valamiért 600 mega memóriával nagyon lassú, holott az összes többi linux elfut nevetve ennyin. Ez esetleg többet enne vagy más oka van? Van információ arról hogy milyen optimális gépigénye van (gondolom linux lévén nem nagy :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos végül feltettem akítv rendszernek, és igen tetszetős, de akadt egy olyan problémám, hogy ha az email klienst szeretném beüzemelni (geary) akkor semmiképp sem engedi a továbblépést. a hozzáadás gomb süket marad akkor is ha mindent megfelelően töltöttem ki... tudna erre esetleg valaki megoldást adni?
      Köszi!

      Törlés
    2. Szia!

      Élő lemezként próbáltam ki tollmeghajtóról és nagyon nem is ástem bele magam. Ez egy beta, azért adták ki, hogy többen próbálhassák ki és több hibát találjanak meg, jelentsenek. Valószínűleg a Geary is egy hibával szenved. Virtual Boxban másképp mennek, más a környezet. Az Elementary Jupiternek ajánlott egy gigabájt memória, valószínűleg ennek is. Persze annak ellenére, hogy Beta még lehet használni, csak több hiba lehet benne, mint egy végleges változatban.

      Törlés
  6. Nekünk 1 hete van fent élesben. Nagyon gyors és stabil. Gyerek gépén va. Bejön neki. Peppermint 3-ról váltott. A peppermint 4 kellett volna neki, de aztán az elementaryt tettük fel próbaképpen. Úgy néz ki, hogy marad is.

    VálaszTörlés