2014. november 17., hétfő

Manjaro-ra váltottam

Idáig egy asztali gépem volt LinuxMint Debiannal vagy éppen LinuxMint egyé változatával. Mivel a gép elég öregecske, így megérett bennem a váltás gondolata. A választás egy Lenovo G50-70-re esett. Nem éppen egy erőgép, de nekem a blogíráshoz meg képszerkesztéshez bőven megteszi. Filmeket nem nagyon konvertálok, ami több erőforrást igényel az a virtuális gép használata. A gépben egy terás winyó, I3-as proci és 4Gb memória van és AMD grafikus kártya. Jobb lett volna Nvidia, de ez is megy.

A korábbi disztribúcióval nem voltam teljesen elégedett, mert rendszeresen eljátszotta, hogy rádugtam a fényképezőt és Caja hibákat jelzett. Ami gyakori volt még, hogy egy nagyobb frissítés után vagy nem volt kép (nem töltött be az X), vagy a egyéb hibákat produkál. Persze, erre mondhatjátok, hogy mással is előfordul. Engem zavart, de ez van.

A jelenlegi disztribúció választás úgy zajlott, hogy letöltöttem pár kiadást és Live módban próbálgattam, mennyire jön ki a gépemmel.
Az első volt a LinuxMint LMDE és a sima. Már az X, sem jött be. Gondolom állítgatással működött volna. Második talán a PCLinuxOS volt. Itt a felbontással nem voltam elégedett, hagytam. Még utólag próbáltam a Sabayon GNOME verzióját, de annyira lassú volt, hogy nem győztem rá várni.
A végére hagytam egy "egzotikus" disztribúciót, a Manjarot Cinnamon környezettel. Ez a kedvencem.  Előtte persze utánanéztem, hogy mi fán terem és tetszett, hogy rolling, meg Arch alapú. Angol nyelvú fórumokban sok jót írtak róla és hát van magyar nyelvű Wikije is, ami plusz jó pont.

Beraktam a gépbe és indítottam. Ekkor jött a "csoda". Mindent pöccre felismert. Win 7 alatt külön kellett a hálózati kártyához meghajtó szoftver, itt már listázta is ki az elérhető wifi hálózatokat. Jelszó beírása után hiba nélkül csatlakozott. A felbontás rögtön a legjobb, hang alapból van és nem fagy.
Természetesen azért itt sem ment minden tökéletesen rendben, mert gond volt a frissítéssel. Volt több száz frissítés, de hibával mindig leállt. Próbáltam grafikus felületen majd terminálban. Kiderült, hogy az egyik kulcs nem megfelelő, valami baj van vele. Azt ignorálva már lement rendesen. Egy hete használom, eddig semmi baj vele. Swap-ot nem csináltam, így 700 megát eszik meg a 4 Gigából. Nem tudom kellene-e, de elvileg utólag is lehet kreálni.

Egy gondolat bánt engemet. Nem tudtam egy XnConvert fájlt felrakni .tgz kiterjesztéssel. Két verziót olvastam, az egyik a klasszikus
./configure
make
make install

és olvastam még ilyet is.
pacman -U és a csomagnév. Erre megmoccan a terminál, de hibát írt ki. Vagy azt mondja sérült a fájl, vagy pedig valami hiányzik belőle.

Még szokni kell a pacman előtagot, de majd idővel menni fog.

Egyelőre ennyi. Ha valaki tudja a megoldást a felvetett problémámra kérem írja meg a komment mezőbe.

3 megjegyzés:

  1. Az XnConvert program része az XnViewMp programnak.

    Pálci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ezt felraktam AUR-ból és valóban benne van amit akartam. Ettől függetlenül nem oldódott meg a problémám, hogy .tgz fájlt hogyan tudok telepíteni terminálból?

      Törlés
    2. How to install .tgz file ?

      https://forum.manjaro.org/index.php?topic=13900.0

      Hátha.

      Törlés